Kako popravim napako na zavrnjenem obračunu?

Primer napake z napačno vpisano diagnozo.

Odprite funkcijo Obračun in finance in kliknite na ‘Statusi ZZZS pošiljk’.

Kliknite na izbrano vrstico obračuna z napako, da se odpre povratnica.

Kliknite na opis napake in preberite, kar je ZZZS zapisal glede napake. V spodnjem primeru je šifra diagnoze napačna (lahko bi tudi manjkala, ampak vidimo da je vpisana diagnoza N18.0).

V tem primeru (torej, ko je zavod vrnil povratnico), odprite Storno na podlagi povratnic in potrdite izvedbo stornacije za ustrezen obračun.

Kako se pošlje stornacijo?

Odprite Izpis faktur in poročil. Pri novo nastalem obračunu (stornaciji) lahko preverite ali je potrebno stornacijo poslati ali ne. Če jo je zavod pri sebi že zavrnil, se jim ne pošilja (popravki konvencij, delno zavrnjena poročila). V teh primerih ima storno oznako npr. 95 (vsaka številka nad 90).

Če je oznaka manjša od 20 (npr. 16 ali 8), je potrebno storno dokument poslati. Številk je lahko tudi več kar pomeni, da so v stornaciji številni dokumenti (tudi taki, ki se jih ne pošilja). Tudi v tem primeru je potrebno zagnati pošiljanje storno dokumentov.

Odprite RIP – Obračun. Datum obračuna je enak datumu izdelave storna na podlagi povratnic. Neposlani obračun ima v okencih pod fazami prenosa prikazano kljukico, kar pomeni, da obračun za to zavarovalnico še ni bil poslan. Zaženite pošiljanje storno obračuna.

Kako popravite obiske in jih ponovno obračunate?

Prijavite se v pravo ambulanto in se postavite na storniran obisk. Ker ne boste preverjali zavarovanja in brali KZZ,  izberite šifro pridobivanja podatkov 99-brez preverjanja zavarovanja. To pomeni, da bo program upošteval prvotne podatke o zavarovanju. V desnem zgornjem kotu obiska vidite napis Obisk je obračunan in oznako S, kar pomeni, da je bil storniran.

V orodni vrstici kliknite na ikono ‘rdeč listek’ (obisk za ponovni obračun) in s tem dodate nov obisk na isti dan. Preverite, če je vrsta pregleda prvi ali nadaljnji, vrsto obiska pustite na XXX-ni za statistiko. Popravite storitve, diagnoze oz. druge razloge zavrnitve kot zahteva ZZZS in obisk zaključite.

Ponovno obračunajte obdobje, za katerega ste dodajali obisk za ponovni obračun. Izberite ustrezne obračunske postavke (ambulantni obiski, zobozdravstvo,…). Glavarine ne obračunajte ponovno, saj ste jo že! Preverite izpis prilog in poročil, če so obračunani pravilni obiski in storitve. Če so na obračunanih obiskih napake, pojdite na Brisnja obračuna in ga zbrišite. Ustrezno popravite napačne obiske in še enkrat naredite obračun kot je navedeno na začetku odstavka. Šele nato pa pošljite popravek na ZZZS preko funkcije RIP – Obračun. Dokler ZZZS ne bo v celoti obdelal po RIP poslanih stornacij, ne morete poslati ponovnega obračuna, kar opozori tudi program. Običajno lahko ponovni obračun pošljete po 2 – 3 dneh.

Prejmite podobne nasvete v e-poštni nabiralnik

in izboljšajte poznavanje programa.

Izpolnite spodnji polji in kliknite Pošlji.